Alla inlägg den 26 juli 2007

Av David - 26 juli 2007 21:56

Så länge jag har det bra

så länge jag lever fett

så länge jag har det bra

så länge jag har det lätt

är det lungt

Lyssna noga för mina ord väger tungt

För jag är världens mittpunkt

dess nav

kring mig kretsar land och hav

bergar och dalar

nyckelpigor och valar

Jag är den allsmäktige:

man, vit, medelklass

heterosexuell svensk med Eu- pass

De andra är

ja resten

förresten

är de oväsentliga

så länge jag är det egentliga

det väsentliga

Vaddå, Dom är ju fientliga:

Dom anpassar sig inte efter våra spelregler

och det vore ju dumt att anpassa spelreglerna efter dom

när reglerna gynnar mig

och


Så länge jag har det bra

så länge jag lever fett

så länge jag har det bra

så länge jag har det lätt

är det lungt


Måste låna daniel Boyaciouglus fyra rader:

Välkommen till Norsborg

Hela Sveriges sorg

där civilingengörer tömmer din papperskorg

där läkare kör din taxibil

Jag säger

byt ut norsborg

mot malmö, stockholm eller helsingborg

Fan, hela Sverige är världens sorg

där integrationen inte startat än

där segregationen urartat man

men


Så länge jag har det bra

så länge jag lever fett

så länge jag har det bra

så länge jag har det lätt

är det lungt

och varför skulle jag vilja ändra på det?

Jag är ju världens mittpunkt


david - poetry slamar

Ovido - Quiz & Flashcards