Alla inlägg den 13 juli 2007

Av David - 13 juli 2007 18:53


Här där

barn blir bortrövade

kvinnor berövade - på deras friheter

av mäns genom tiderna beprövade - vidrigheter

och där det är fullt av oroligheter

för inre eller yttre stridigheter

eller vad det heter


där bor jag. Jag. JAG


Idag

blandas patriarkat

med manshat

i vår silverfatsstat

Överordning

och underordning,

men i vilken ordning?

Fan, kan ingen göra i ordning

nånting

så nånting blir i ordning.. gjort

Här har alltså jag bott

25 år och trott

att kärlek, fred och broderskap grott

grott.. eskt

är närmare sanningen

Kan man bryta förbanningen?

Förtrollningen?

Går det att leva utan våld- igen?

Kan man köpa fred eller blir den bara såld- sen?

Till högstbjudande

motbjudande


Här bor jag. Jag. JAG


Svag

svagare svagast

vilka ord är vagast?

Demokrati, rättvisa, jämställdhet: dessa ord behöver förklaras

för att klaras

hur ska vi klara.. oss

Rasister har lösningen

Stoppa invandringen!

Ja, varför ska flyktingar få fly

för att deras sönderbombade by

begravt alla utom två

tv.. ångsskicka iväg dem. Hem dem

äh, vad fan häng dem

sen släng dem.


Här bor jag. Jag. JAG


Tänk om alla istället stannade upp ett tag

var dag

och tänkte att idag

ska jag göra allt för en bättre värld

förresten är det det som kallas välfärd?

Då, kanske, med en ny universell inställning

det byggs en ny ställning

att leka på

leva på

Fritt

Inte gott mot ont eller svart mot vitt

Bara fritt


Där vill jag bo

Ovido - Quiz & Flashcards