Alla inlägg den 26 augusti 2007

Av David - 26 augusti 2007 11:25

Igår befann jag mig bland födelsedagsbarn, vinglas, grabbiga grabbar och musik som inte föll mig på läppen.

    Det var fest.

    Min kropp var dekorerad med parfymstänk, glada miner och rutiga knästrumpor. Jag hade vacker dam vid min sida och andades förväntansfull stämning. Det är som om en massa människors glädje trycks ihop så kompakt i ett rum att man nästan kan klättra upp på den. Sådana tillfällen är som en slags själslig medicin.

     Lekar arrangerades och oblyga karlar och kvinnor lekte efter bästa förmåga.

     Drinkar och öl dracks och oblyga karlar och kvinnor blev än mindre oblyga. Vissa tyckte det var trevligt och andra tyckte det var mindre trevligt. Ni vet, som stora fester brukar vara med andra ord.

     Och som en fotnot till fester och alkoholdrickande skulle jag på någon framtida fest vilja slippa uppleva att den som väljer att inte dricka alkohol blir ifrågasatt. För följande dialog har hörts på varenda festtillfälle jag varit på sedan urminnestider:

       - Dricker du inte?

       - Nej...

       - ? ? ?

       - Jag kör.

       Den nyktre måste alltid motivera sitt val. Aldrig tvärtom.

       - Så du dricker?

       - Ja...

       - ? ? ?

       - ?


David - lätt bakis

Ovido - Quiz & Flashcards