Alla inlägg den 4 januari 2008

Av David - 4 januari 2008 17:28

Det nya året inleddes på hög topp av snöig skidbacke. Vi, jag vänner och vänners vänner, åkte inlånad flyttbuss på hala avåkande vägar till avlägset Stöten. Där levde vi gammaldags kollektivliv under fyra dagar i liten mysig stuga. Med tio personer på få kvadratmeter ges många timmars oavsiktligt observationsmaterial i hur olika människor fungerar och svårigheterna i att överbrygga dessa olikheter.

     Jag har sagt att jag ska undvika att analysera beteenden hos nära omgivning men jag kapitulerar för den omöjligheten. Det går inte när ord blir sagda, handlingar utförda och miner grimaserade centimeter från fräknigt ansikte med utstående öron med trasiga hörselgångar.

     Hur som helst har bekant välsmord trevlighet som så många gånger förr slätat över olikhet efter olikhet och tio personer har till slut samsats och enats och firat in 2008 ihop.

    

     Så några dagar efter alla andra får jag önska er ett gott nytt år! 


David - hinner inte skriva mer för maten ropar från bordet. Skriver om manlighet om en dag eller två

     


      

Ovido - Quiz & Flashcards