Direktlänk till inlägg 4 mars 2008

3-0

Av David - 4 mars 2008 18:50

Helgen har gått och jag spenderade timmar på lokal där människor letade
efter trevligheter i botten av ölskummande glas eller i främmande
människors halsar och jag vet inte om de fann vad de sökte eller de
sökte sig själva till tillstånd där trevligheten slutar existera och
jakten automatiskt upphör. En del behärskar spriten och några behärskas
av spriten och när alla möts i dunkel och dunket kan allt hända och allt
händer.
     Alkohol.
     Mitt första minne av alkohol är när nakna släktfötter sprang fort
genom skogsdungar och bostadskvarter för mannen hade druckit för mycket
för länge för ofta och gevär kom fram och riktades i fel riktningar och
t-shirtklädd kvinnas upprördhet talar om att barn är kvar där gevär är.
Pappor samlar ihop sig och åker dit. Pappor kommer tillbaka med barnen.
Vi ligger sen allesammans i soffa och ser 80-talsteve och filmen heter verklighetsopassande
stand-by me för det blev inte han hon stående vid varandra.

      Alkohol splittrade familj som granat.

      En kompis har en pappa som drack varje dag för (ett glas) vin är bra för magen och om röda vita vinet är slut finns andra flaskor i barskåp med ungefär samma innehåll och till slut var det inte så noga. Vinet vidgade strupen och sen rann allt ner. Vanor och beroenden är svåra att hejda och kräver så förbannat jävla mycket och ibland är det skönt att bara göra det enkla bekväma. Han lämnade jobb. Lämnade fru. Lämnade stad. Och kvar blev undrande sonen med stora fickor fulla av frågetecken.

       Alkohol snattade farsa som smygande tjuv.

       Jag jobbar på boende där öl är vatten för härdade missbrukare. I somras satt en man på en bänk och tänkte tankar om fjärran döttrar som han haft i tidigare liv, om jobb han haft och trivts med, om egen lägenhet, om allt som kunde varit men aldrig blev och sen föll han framstupa. Landade med ansiktet i gruset utan att ens vara nära att ta emot sig med amar händer vad som helst. Hans ansikte var sårigt sista gången jag såg honom på sjukhuset. (läs tidigare inlägg: http://vardagsemigrationen.bloggagratis.se/2007/08/11/229108-nara-doden-upplevelse/)

       Alkohol dödade en man som snara runt halsen.


David - tror aldrig 3-0 underläget kan vändas

           


 
 
Ingen bild

sara

9 mars 2008 21:43

som vanligt ett mycket tänkvärt inlägg, tycker att alla människor borde se över sina alkholvanor och anledningar till att korka upp.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av David - 7 april 2009 18:03

Hej. Igen.   Jag dammar nu officiellt av mina skrivfingrar och aktiverar dem genom lite knappande på bokstäver. Kanske landar det i en vettig begriplig helhet eller så vimsar jag runt i några meningar och lämnar frågetecken i eder bakre huvudregion. ...

Av David - 20 oktober 2008 15:46

Jag var på Thomas Dilevas föreställning "Låt kärleken växa" i fredags. Det var en härlig upplevelse. Ingen är som han, alla är som han. Han sjöng vackraste sånger om mirakel som min sambo alltid gråter när hon hör och han sjöng med len röst. Han sade...

Av David - 14 oktober 2008 17:49

Det är väl nånstans okej att damma av tangentbordets hela alfabete när begäret andas allt högre och högre, flåsigare och flåsigare, ungefär som en telefonsexförsäljande dominatrix - om det nu finns sådana - med en undergiven övergiven kund på väg mot...

Av David - 13 juni 2008 10:12

    Det får vara bra nu.

Av David - 5 juni 2008 16:17

Kommer inte ihåg exakt när det stod i tidningarna, troligtvis var det förra veckan, jag vet bara att jag tänkte att jag skulle skriva några rader om det då men att tänka tankar är inte detsamma som att förverkliga dem.      Varför jag inte minns med...

Ovido - Quiz & Flashcards